Hoe doe ik mee aan een serie of film?

Ik wil heel graag meespelen in een serie of film. Weet iemand hoe je dat doet?

een jaar geleden
in: Overig
2.1K
Pieterke
een jaar geleden
Neem contact op met een scouting bureau. Bij dit bureau kun je je inschrijven voor o.a. filmwerk:
https://dutchcasting.nl/
Ik heb geen idee of dit een betrouwbaar bureau is.
Er zijn nog meer scouting bureaus op internet te vinden.
Je moet dus wel heel goed uitkijken of het bureau wel betrouwbaar is. Hoe oud ben je?
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Figurant of acteur? Als figurant makkelijker om mee te spelen. Acteur word je niet zomaar.

Antwoorden (1)

Als je acteur bent
Geef je op bij castingbureaus:
https://mounirasmansion.com/goede-castingbureaus-nederland/

Als je figurant wilt zijn
Wanneer je figurant wilt worden in een film of serie, kun je dit het beste bereiken door je aan te melden bij een castingbureau. Google hiervoor op:
castingbureau figuranten
Meestal hoef je hier geen geld voor te betalen. Als dat wel zo is, check dan goed of dit bureau betrouwbaar is!
Mensen denken vaak dat je als figurant veel geld kunt verdienen. Dit is helaas niet het geval. In veel gevallen krijg je alleen een onkostenvergoeding. Bedragen kunnen erg verschillen. Zo zijn er klusjes waar je helemaal geen geld voor verdient, maar ook klussen waar je ongeveer honderd euro voor krijgt. Je moet een rol als figurant dus vooral zien als een leuke ervaring, waarbij je eens achter de schermen van een film of serie mee kunt kijken.
SimonV
een jaar geleden