Kan je met een WSW indicatie,bij een sw bedrijf, ook naar een normaal bedrijf gaan solliciteren?

Ik ben een wsw’er, dus werk bij een sw bedrijf. Kan ik met wsw indicatie bij een “normale” bedrijf werken? Dus geen sw bedrijf? Of kunnen ze dat zien in een systeem als ik daadwerkelijk ga solliciteren? Of zeg ik gewoon niks daarover?

Ik las ook dat als ik weg ga bij die wsw bedrijf en ergens anders ga werken,je wsw/sw indicatie vervalt, is dit zo?

Mvg stottergek

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Het is juist de bedoeling dat WSW-ers uitstromen naar een 'normale' baan. Ik zou zeggen: bespreek het gewoon met personeelszaken. Die zitten daar om jou te helpen. Misschien krijg je wel een vertrekbonus, of het bedrijf waar je naartoe gaat krijgt subsidie voor de eerste maanden. Wat je wel goed moet afspreken (en op papier laten zetten) is dat je weer terug mag als het bij je nieuwe baas niet lukt binnen bijvoorbeeld een half jaar. Probeer een heel jaar af te spreken, waarbij je ook vastlegt dat de reden waarom je aanstelling daar wordt beëindigt niet relevant is. Wat betekent: het kan dus ook zijn dat je zelf ontslag neemt bij je nieuwe baas omdat het allemaal zwaar tegenvalt..
En laat je contract bij dat nieuwe bedrijf beoordelen door iemand die er verstand van heeft. Dat je er niet op achteruit gaat.
Of je wel of niet solliciteert weten ze bij de SW niet natuurlijk, behalve als je hen zelf als referentie opgeeft. (en ze dus naar je kunnen en mogen informeren)
Maar stel je voor dat je sollicitatie succesvol is. Dan zal je vóór die tijd over alles nagedacht moeten hebben.
Succes gewenst.