ecoline uit kleren krijgen?!help!

heb in mijn (jawel) witte broek ecoline gekregen op mijn dochters school tijdens een opdracht.
hoe krijg ik dit eruit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
17.2K

Het beste antwoord

Ik heb hier een paar tips, die hopelijk werken:

Ecoline in kleding krijg je eruit met melk. Leg de vlek of het hele kledingstuk in de melk, na een tijdje is de vlek verdwenen.

Ecolinevlek natmaken (warm of koud water) en dan met Ossegalstick insmeren, uitboenen, uitspoelen en in de wasmachine bij het normale wasgoed doen.

Met groene zeep krijgt je ecoline er uit. Eerst inlaten weken en daarna uitspoelen met water. Dus niet wassen met wasmiddel.

De tips verschillen nogal van elkaar, dus u zult zelf een keuze moeten maken, welke tip u het eerste wilt uitproberen. Succes!
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gelukkig zijn er vele mensen voor jou geweest met hetzelfde probleem, en zijn er genoeg mogelijkheden om Ecoline eruit te krijgen:

Wat ik veel vond:
Met groene zeep krijgt je ecoline er uit. Eerst inlaten weken en daarna uitspoelen met water. Dus niet wassen met wasmiddel.

Er zijn echter op internet veel andere methoden te vinden:
82. Ecoline- en andere gemene verfvlekken: zuiver water
K. Depuydt, Leiden

Zitten de kleren van de kinderen onder de verf of de ecoline, dan kun je ze het best in de wasmachine stoppen en koud wassen, zonder wasmiddel of andere zeep. Alle vlekken zijn eruit. Ik kreeg deze tip van een vriendin van mij toen mijn dochter op school haar mooiste trui onder de ecolineverf had weten te krijgen. De juf verontschuldigde zich en zei te vresen dat de vlekken nooit meer weg zouden gaan, omdat ecoline zulke gemene vlekken maakt. Een keer met water wassen, en alles was weer schoon.

Ecoline
Direct boenen met water en zeep is hierbij heel belangrijk, anders krijg je de vlek erg moeilijk weg. Eventueel kun je het, als dit niet lukt, nog met melk of ossengalzeep proberen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een schaar!!