Ik ben 74 jaar oud.Ik moet van het CBR een keuringsverslag 75 + opsturen?Dit is toch niet correct.?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Overig
2.2K
ronron1212
2 jaar geleden
Wanner word je dan 75?
crispy
2 jaar geleden
Het CBR doet er al een jaar over om de aanvraag te bekijken...

Antwoorden (1)

Dat ligt eraan wanneer u 75 jaar wordt en wanneer uw rijbewijs verloopt. Het verlengen van uw rijbewijs na uw 75e verjaardag kan alleen met een keuringsverslag. Dat proces duurt wel 4 tot 5 maanden. Om te voorkomen dat u in de tussentijd ineens zonder geldig rijbewijs zit, moet u dus op tijd een afspraak maken bij een keuringsarts. Die keuringsartsen hebben niet op stel en sprong tijd om uw keuring in te plannen, dus ook daarvoor moet je soms een paar maanden rekenen voor je aan de beurt bent. Verloopt uw rijbewijs tussen uw 75e en 76e verjaardag, dan moet je dus echt al op je 74e in actie komen als je niet tijdelijk zonder geldig rijbewijs wil komen te zitten.
Toegevoegd op 09 december 2021 16:23: bron