Hoe kan het dat ook jongeren wel eens vallen?

Hoe kan het dat ook jongeren wel eens vallen? Ik zag een meid van ca. 25 die tijdens het lopen op een rechte stoep ineens viel.

2 jaar geleden
in: Overig
2.2K
Thecis
2 jaar geleden
Sommige ziektes zijn niet leeftijdsafhankelijk.
Daarbij zijn er tal van oorzaken (zoals flauwvallen) die ook van invloed kunnen zijn..

Het beste antwoord

Je kunt je evenwicht verliezen als je flauwvalt of als je opeens even door je knie zakt. Door oorzaak hiervan kan een zwakke kruisband of een bepaalde ziekte zijn.

Uit onderzoek is gebleken dat de hoofdoorzaken van vallen bij jongeren uitglijden (38%), struikelen (29%), stoten (11%) en verlies van steun (7%) zijn.
.
Edit: Door oorzaak = de oorzaak.
.
De betreffende dame kan ook gewoon over een losse veter gestruikeld zijn...
Toegevoegd op 30 november 2021 14:52: tekst
SimonV