Wat is dit voor tasje, het is bruin en er zit een voorvakje op?

Wie kan mij vertellen waar dit tasje voor werd gebruikt? De afmetingen zijn ongeveer 22x8x13 cm (lxbxh). Op het voorvakje staat O.S. 702 A C.T.S. 1944. En eventueel wat de waarde van dit tasje is.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Overig
1.5K
Antoni
2 jaar geleden
Misschien is het iets wat de geallieerden gebruikten in de Tweede Wereldoorlog, gezien het jaar 1944? Ook is het niet ongewoon dat op de materialen van het leger werd/wordt vermeld bij welke legereenheid deze horen. Maar nu nog achterhalen wat de afkortingen betekenen...
Antoni
2 jaar geleden
Misschien kan men jou er in een dumpshop meer over vertellen! Moet je wel een verkoper treffen met kennis van zaken, niet zo maar een winkelmedewerker.

Antwoorden (1)

Het zou een koffertje kunnen zijn van een Operations Specialist (OS) van een Combat Training Squadron (CTS).
Als dit het geval is, zullen er nog relatief veel in omloop zijn in de Verenigde Staten. De waarde zal dan niet hoog zijn.
SimonV
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dank voor het antwoord/de reacties. Waar werd zo'n tasje voor gebruikt, enig idee? Het lijkt een beetje op een kleine versie van een dokterstas.
SimonV
2 jaar geleden
Er zou klein gereedschap in kunnen zitten om (in geval van nood) zelf navigatie- of communicatieapparatuur te repareren.