Kan je zwanger worden als je een condoom gebruikt het meisje en de jongen komen tegelijk klaar?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.7K
LeonardN
2 jaar geleden
Het vreemdste van deze vraag is dat je melding maakt over het gelijktijdig klaarkomen van de partners. Klaarkomen van vrouwen heeft 0 effect op bezwangering.
Klaarkomen van de man zorgt voor een zaadlozing.
Als het condoom die lozing opvangt en dus niet in de vagina terecht komt kan de vrouw in principe niet zwanger worden.
nounka
2 jaar geleden
Dat is waar LeonardN Of de vrouw klaarkomt of niet heeft geen belang.
Maar condooms zijn niet 100% veilig ( meestal door verkeerd gebruik ).

Antwoorden (1)

De kans is klein, maar het is mogelijk.
Van de 1000 paren die het mannencondoom op de juiste manier gebruiken, worden per jaar 10 tot 50 vrouwen toch zwanger. Bijvoorbeeld doordat het condoom scheurt.
Als je een condoom niet goed gebruikt is de kans op zwangerschap veel groter. Niet goed gebruiken is bijvoorbeeld:
• Het pakje openmaken met je tanden, schaar of scherpe nagels (condoom kan dan kapot gaan).
• Het condoom omdoen als de penis nog niet stijf is (dan zit het condoom niet strak genoeg).
• Te laat omdoen (je kunt ook voordat je klaarkomt al zaad of een soa doorgeven).
• Terugtrekken als je penis alweer slap is (het condoom kan dan afglijden).
• Een condoom meer dan 1 keer gebruiken (er kan zaad of een soa aan de buitenkant zitten).
• Glijmiddel gebruiken waar olie of vaseline inzit (daarvan gaat het rubber van een condoom kapot).
.
Of je gelijktijdig klaarkomt, maakt niet zoveel uit. Je kunt ook al van voorvocht zwanger raken. De bevruchting gebeurt niet door het voorvocht zelf, want hierin zitten geen zaadcellen. Maar met het voorvocht kunnen wel zaadcellen van een vorige ejaculatie meekomen die in de penis zijn achtergebleven. Deze zaadcellen zijn niet oud of misvormd, het zijn dezelfde zaadcellen als in vers sperma.
Toegevoegd op 16 oktober 2021 11:50: tekst