Zijn oudere studieboeken nog betrouwbaar?

Zijn oudere studieboeken nog betrouwbaar in het algemeen? Oftewel hoe oud zou een boek maximaal nog door de beugel kunnen voor o.a. onderzoek (bijv. een werk uit 1990, 1998, 2005 e.d.?

2 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
2 jaar geleden
Ligt er totaal aan hoe snel de ontwikkelingen in dat onderzoeksgebied gaan
tinus1969
2 jaar geleden
Hangt ook heel erg af waar je die studieboeken voor wil gebruiken. En idd het vakgebied.

Het beste antwoord

Dat zal een beetje afhankelijk zijn van welk vak.
Een boek over het ontstaan van filosofie in Griekenland ( zelfs al is het dertig jaar oud ) zal beter zijn en gebruikt kunnen worden dan eentje over hedendaagse medicatie ( van dezelfde leeftijd )