Moet je je handtekening zetten om een pakketje op te halen?

Hallo allemaal,

Als Je bij swappie een telefoon koopt en het gaat ophalen via ups moet je dan je handtekening zetten op het pakketje aan te nemen?

Alvast bedankt.

2 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Alleen als je het pakketje door iemand anders laat ophalen. Dan moet hij of zij namelijk een geldige ID met foto van zowel jou als zichzelf meenemen. In het systeem van UPS worden dan de naam en handtekening van die persoon, evenals de identificatiebewijzen met nummers geverifieerd.

Haal je het pakket zélf op, dan is alleen een geldig identiteitsbewijs met foto vereist. De volledige naam op de identiteitskaart moet overeenstemmen met de volledige naam op het pakketlabel.
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
+Want correct antwoord. Los van dat is het wel op zijn minst bijzonder te noemen wat UPS aan eisen stelt.
Naar mijn weten mag je een ID-bewijs helemaal niet aan een ander afgeven.
Op deze wijze zet UPS aan tot een illegale handeling. Maar wellicht mis ik iets?!