Waarom zijn horloges van het merk Rolex prijzig?

Bij het zoeken naar een zeer eenvoudig horloge kwam er op een site reclame voorbij in de zijbalk: horloges van het merk Rolex van prijzen waar je makkelijk een nette auto voor koopt, bij wijze van spreken. Hoe kan dit?

2 jaar geleden
in: Overig
1.4K
SentWierda
2 jaar geleden
Alsof Rolex het enige dure horlogemerk is....
Er zijn nogal wat merken die vergelijkbaar prijzig zijn. Om er tien te noemen: Tudor, Jaeger-le-Coultre, Breitling, Cartier, Patek Philippe, Panerai, Tag Heuer, IWC, Oris, Hublot.
LeonardN
2 jaar geleden
"Alsof Rolex het enige dure horlogemerk is...." Dat stelt de vrager nergens....

Het beste antwoord

1: Het ontwerpen van Rolex-horloges is duur
Het merk Rolex heeft een eigen onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling. Ze bedenken steeds nieuwe productiemethoden en -technieken om de concurrentie voor te blijven. Bovendien neemt Rolex alleen zeer ervaren en opgeleide wetenschappers in hun laboratoria aan. Dit is zodat ze het onderzoek naar verschillende smeermiddelen en oliën voor hun machines kunnen maximaliseren.

2: Gebruikt 904L roestvrij staal
Een klassiek, ongeëvenaard ontwerp geeft Rolex luxe horloges een voorsprong op hun concurrentie. Een van de manieren waarop ze dit doen, is door gebruik te maken van het roestvrij staal van 904L-kwaliteit. Dit staal is een stuk glanzender en sterker dan het reguliere 316L staal dat andere horlogemakers vaak gebruiken. En dat soort kracht en weerstand is natuurlijk niet goedkoop.

3: Rolex-horloges doorstaan de tand des tijds

4: Met de hand in elkaar gezet
Natuurlijk gebruikt Rolex robots om hun horloges te produceren, maar de taken die ze uitvoeren zijn meestal eenvoudig. Enkele van die eenvoudige taken zijn archiveren, sorteren en catalogiseren. De meer complexe klussen zoals het monteren van armbanden en uurwerken worden eigenlijk met de hand gedaan. De horloges worden vervolgens dubbel gecontroleerd en getest door mensen om ervoor te zorgen dat ze van hoge kwaliteit zijn.

5: Rolex is waanzinnig kwaliteitsgedreven
Rolex is een ongelooflijke "controlefreak" die ervoor zorgt dat zelfs de schroeven perfect zijn. Elk aspect van het productieproces wordt gecontroleerd op kwaliteit, zoals je mag verwachten van een kwaliteitsgedreven merk. Het merk is ook verantwoordelijk voor het smelten van edele metalen zoals zilver en goud, die hun producten gebruiken.

6: Gebruik kostbare materialen
Rolex wordt ondersteund door een leger edelsteenkundigen. Dit zijn professionals die gespecialiseerd zijn in het testen en verwerken van edele metalen zoals diamanten en goud in Rolex-horloges. Bovendien maakt het merk ook gebruik van conventionele juweliers om hen te helpen diamanten en andere edelstenen met de hand uit te kiezen en in de hand te nemen.

7: Waterbestendigheid
Een andere factor die meespeelt in het hoge prijskaartje van Rolex-horloges is hun waterbestendigheid. Sommige modellen zijn bestand tegen waterdiepten tot 300 meter. Om deze niveaus te bevestigen, worden Rolex- duikhorloges eerst getest onder druktanks voordat ze in echte wateren worden getest.
(vertaald uit het Engels)
SimonV