Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Huile en lachen tegelijkertijd, hoe komt dat?

Hey,
Ik heb de laatste keren heel veel last van een huilbui waar ik een lachbui in krijg. Het ziet er echt super belachelijk uit. Weet iemand hoe dit komt? Hebben jullie er ook soms last van? Mijn gezin vind het in ieder geval heel humoristische :p

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Psyche
1.4K
Ritsuka
2 jaar geleden
Heb je veel last van stress?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Onderzoekers van de Yale-universiteit in Amerika ontdekten dat we gaan huilen van het lachen om intense gevoelens onder controle te houden en de emotionele balans in het lichaam te herstellen. Wanneer een emotie te krachtig is, proberen de hersenen die weer naar een gezond niveau te brengen door het lichaam in een andere richting te duwen. Je ervaart dan een tegengestelde emotie. Andersom kan het dus ook: huilen en ineens gaan (schater)lachen. Er wordt ook gespeculeerd dat door het samenknijpen van je ogen tijdens het lachen als reflex tranen vrijkomen.

Tranen onder de microscoop
Dat geen traan hetzelfde is, ontdekte fotograaf Rose-Lynn Fisher. Ze vergeleek verschillende tranen onder een microscoop en ontdekte dat tranen van geluk, tranen van verdriet en tranen door het snijden van uien er anders uitzien. Tranen van verdriet lijken onder de microscoop op een luchtfoto van een overstroomd gebied, die van geluk op een vrolijk abstract schilderij en tranen door het snijden van uien op sneeuwkristallen.
(Lees meer...)
SimonV
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding