Hoe verwijder ik ontharingwax uit een matras?

Wax was lopend en is door. Hoeslaken en matras gegaan hoe krijg ik het eruit het is een schuim matras

2 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Vroeger leerden we dat je kaarswax uit een mat kan halen ( en kleren ) door er een vloeipapier op te leggen en met een minimum-warm strijkijzer traag over te gaan.
Dat is het eerste dat ik zou proberen om eerlijk te zijn.

Je kon ook het deel met ijsblokjes bevriezen en afbreken/afkrabben. Maar je matras in de diepvries krijgen is niet zo makkelijk. Misschien er een tijdje van die koelelementjes opleggen dat het ook al doet.

Online vond ik ook dat je wax voor het lichaam weg krijgt met
olie en heet water ( ook weer lastig met een matras )
alcohol deppen
2 jaar geleden
Alcohol is binair.
Dat wil zeggen dat alcohol in water of in waterige stoffen oplost, en omgekeerd.

Olie of wax kan niet oplossen in alcohol.
Dat kan wel in wasbenzine.

Het beste zou zijn warme wasbenzine .
Maar opwarmen van wasbenzine is gevaarlijk.
Die vliegt makkelijk in brand bij verhitting.
Als dat gebeurt, de deksel op het pannetje leggen, en het vuur gaat uit.

Pas op dat je huis niet afbrandt.