Wat moet je verbeteren als bezoekers op jouw website niet lang kijken?

Je hebt pas een website, langzamerhand krijg je steeds meer bezoekers alleen blijven die nog erg kort op jouw website. Wat kan je hier tegen doen?

2 jaar geleden
in: Internet
1.8K
tinus1969
2 jaar geleden
Wat is het doel van je website? Waarom wil je dat mensen er lang blijven?
denzell11
2 jaar geleden
@tinus1969 zodat mijn website aantrekkelijker word gevonden voor bezoekers.
tinus1969
2 jaar geleden
Je zegt helemaal niets over wat voor soort website het is. Draai het om; waarom ziu iemand op jouw website klikken en blijven?
denzell11
2 jaar geleden
@tinus1969 ik heb een website waarmee ik bezig ben met affiliate marketing. Ik promoot andermans producten in ruil voor commissie. Ik heb een website over draadloze IPhone oordoppen.
tinus1969
2 jaar geleden
Dan is het niet belangrijk dat mensen blijven, maar dat ze terugkomen en/of (meteen) kopen. Dat stelt hele andere eisen.

Antwoorden (2)

Zorgen dat je website interessant genoeg is dat mensen langer blijven.

Je zegt niet wat voor site je hebt, maar als er leuke tekst te lezen is en je kunt doorklikken naar andere pagina's, dan is er meer te doen om langer te blijven.

Kijk ook eens goed naar de opmaak van je site. Hoe is je layout? Wat voor kleuren gebruik je? Is je tekst goed leesbaar?
Ritsuka
2 jaar geleden
denzell11
2 jaar geleden
@ ritsuka de teksten vind ik zelf wel voldoende. De lay-out/ opmaak kan wel beter nu je het zegt. Mijn website is nog een beetje “kaal”
Youtube bijvoorbeeld heeft een algoritme die er voor zorgt dat je content aangebonden krijgt die inhaakt op je interesses. Deze wordt bepaald door wat je al bekeken hebt. Wikipedia (en vele andere sites) hebben doorlink pagina's. Je kan bijvoorbeeld iets opzoeken op Lee Towers. Dan lees je over 'Lee Towers Rotterdam' en kun je op 'Rotterdam' klikken om daar weer meer over te weten komen. Websites over koken doen dit ook. Dan heb je een recept en wordt er 'peper' gebruikt dan kun je daarop klikken en lezen wat 'peper' voor kruid is.

Dus naast een website die gemakkelijk is in gebruik moet je ook mensen de mogelijkheid geven meer informatie op te halen.