Wat voor visum kan een 17 jarige aanvragen die wilt werken in Amerika?

Hi!
Na deze zomer neem ik een tussenjaar. Helaas ben ik dan nog steeds 17 en kom ik niet in aanmerking voor een J visum. Ik wil namelijk naar Amerika voor langer dan 3 maanden dus een ESTA is ook niet van toepassing. Heeft iemand enig idee wat voor visum ik dan nodig heb? Ik heb trouwens een host family ( in Californië) en wil daar gaan werken

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Overig
1.9K
paulus811
2 jaar geleden
Ik werk deels in de VS en heb een L1 visum, dat krijg je alleen als je daar via een werkgever aan het werk kunt. Kijk wel even wat een visum kost, want mijn visum was ongeveer 3500 usd. In de VS vraag je een social security nr aan zodat je belasting kunt betalen. Ook dat is nog wel een dingetje, want aangifte doen in de VS zonder hulp is vrijwel kansloos (ik werk bij een accountantskantoor, maar zelfs dan is aangifte doen een bijna onmogelijke opgave).
tinus1969
2 jaar geleden
Hoe ben je aan die host familie gekomen? Is au pair via officieel bureau een optie?

Antwoorden (1)

Helaas geen. Zelfs voor een H-2A of H-2B moet je doorgaans minimaal 18 jaar zijn.
Dat wordt nog een jaartje wachten voor een J1-visum Au Pair.
Het is overigens de vraag of je Verenigde Staten dan in had gemogen vanwege corona. Op dit moment nog niet.
SimonV