Welke plaats kan ik met magneetvissen het beste wereldoorlog gerelateerde spullen vinden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K
tinus1969
3 jaar geleden
Ik vrees dat de simpele/bekenden plaatsen inmiddels wel zijn leeggevist...
AnnBoo8146
3 jaar geleden
Ik wil je waarschuwen voor het magneetvissen. Het is niet gelegaliseerd en op diverse plaatsen in Nederland zelfs verboden.
Vondsten uit WOII vallen onder archeologische vondsten en deze mogen, als ze in het water worden gevonden, niet verplaatst worden en niet meegenomen worden. Als je deze vondsten opvist, en dus verplaatst, overtreed je de wet. https://www.cultureelerfgoed.nl/actueel/nieuws/2019/07/19/magneetvissen-is-niet-zonder-meer-toegestaan Ook is in diverse gemeenten magneetvissen verboden, omdat het risico bestaat dat je scherpe munitie opvist, dat kan exploderen. En dat verbod geldt dus voor je eigen veiligheid.

Antwoorden (1)

Er moet water zijn en moet zwaar gevochten zijn.
Rondom de Oosterschelde is er in WOII zwaar gevochten, dus in Zeeland heb je veel kans.