Welke normen zijn er voor industrieel reinigen van een opslagtank?

Europese normen rechtlijnen opslagtank cleaning

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
tinus1969
3 jaar geleden
Bedoel je arbo normen? Of normen mbt hoe schoon de opslagtank na het reinigen moet zijn?

Antwoorden (1)

Naast de Arbo-regels (veiligheid) omtrent reinigen in besloten ruimten gelde ook de milieuregels van de overheid:
Voor reinigen van opslagtanks, verpakkingen, voertuigen of containers voor gevaarlijke stoffen gelden algemene rijksregels. De milieuregels staan in het Besluit activiteiten leefomgeving (Bal). Bedrijven voor reinigen van opslagtanks, verpakkingen, voertuigen of containers voor gevaarlijke stoffen kunnen onder de Omgevingswet een omgevingsvergunning nodig hebben.
De milieubelastende activiteit reinigen van opslagtanks, verpakkingen, voertuigen of containers voor gevaarlijke stoffen wordt in paragraaf 3.8.11 van het Bal aangewezen. Deze activiteit kan schadelijk zijn voor het milieu. De nadelige gevolgen zijn vooral verontreiniging van de bodem, lozingen, gebruik van energie en ondoelmatig beheer van afvalstoffen.
Voor de Arbo-regels zie de eerdere vraag onder de link:
https://www.startpagina.nl/v/overig/vraag/686530/europese-richtlijnen-werken-besloten-ruimte/
Toegevoegd op 24 september 2020 08:43: tekst