Waar in Gelderland kunnen we fijn wonen?

We komen uit Groningen en moeten ivm het werk van mijn vriend (Nijmegen) verhuizen richting Gelderland. We hebben een redelijk budget, maar geen idee waar het prettig is om te wonen. Ons eerste kindje is op komst. We zijn gewend om in de stad te wonen, maar dat hoeft natuurlijk niet per se. Is Arnhem een leuke woonplaats? En zo ja, welke kant van Arnhem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
7.5K

Het beste antwoord

Uitgebreide vraag.
Groningen de dunbevolkste provincie en Gelderland de grootste qua oppervlakte.
Je bent gewend in de stad te wonen maar hoeft ook weer niet persee. Dan kan je in Gelderland overal wonen.

Ik woon al heel mijn leven in Gelderland, in een klein dorpje.
Dat bevalt me prima.
Houd u erg van van rust en natuur dan is op de Veluwe aan te raden.
Arnhem is een mooie winkelstad, je hebt daar alles.
Ervaring met de huizenmarkt in Arnhem daar kan ik niets over vertellen.
Als tip kan ik u geven, om veel en overal informatie te gaan halen.
Immers Gelderland is erg groot!
Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Achterhoek, en langs de IJssel, is het heerlijk wonen. Ook nog rustig. En de huizenprijzen liggen er iets lager tenminste in de Achterhoek zelf, niet langs de IJssel, dan in de rest van het land.
Echt aan te bevelen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Arnhem is ook een heel leuke plaats. Alleen ligt het centrum al jaren en jaren open, doordat men daar een groot station wil bouwen of zo, precies weet ik het niet.
De wijk Hoogkamp is erg mooi. Maar er zijn ook vele wijken minder, vind ik.
Ik zou echt Doetinchem of Didam of zo, kiezen.
Ik heb zelf in Arnhem Zevenaar en Dinxperlo gewoond.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nijmegen is ook een mooie stad hoor, misschien nog wel mooier dan Arnhem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Als uw vriend aan het werk gaat in Nijmegen, dan lijkt me het eigenlijk een logisch gevolg, dat u een plekje gaat zoeken in Nijmegen en niet in Arnhem. Zeker gezien het feit dat u niet een duidelijke voorkeur heeft voor arnhem, doordat u deze stad goed kent.

Nijmegen is een mooie stad om te wonen. Doordat het een universiteitsstad is, bruist de stad heerlijk. Te vergelijken met Groningen.

Ik zou er voor kiezen, om in elk geval in de stad te gaan wonen, waar de werkgever zit. Voorkomt een boel tijdverlies en kosten aan reizen van en naar het werk.

Informeer eens bij een makelaar over wat mooie woonplekjes zijn in de stad. Hij is er in gespecialiseerd, om u goed voor te lichten.
13 jaar geleden
Nijmgen is een hele mooie stad en vlak bij Nijmegen liggen prachtige plaatsjes als Beek en Ubbergen, in schitterende natuur.
Ook Arnhem-noord is erg mooi, vlakbij Sonsbeek met name. Wel heel duur.
Zutphen is ook een mooi stadje.
Als je meer op het platteland wil wonen zijn de Betuwe en de Achterhoek ook heel mooi.
Gelderland is gewoon een hele mooi provincie, met heel veel mogelijkheden.
Ga er eens een (paar) weekje(s) op vakantie, zou ik adviseren en kijk eens goed rond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemeente Rheden is ook heel mooi en rustig wonen. 35 minuutjes ben je in Nijmegen en 10 in Arnhem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vriend op de fiets naar z'n werk wil, en jullie houden van bos en heide: Malden, Mook, Groesbeek... Prachtig gelegen tegen de Mookerheide, op de grens tussen Gelderland, Limburg en Duitsland, vlak bij de A73.

Nijmegen zelf is een heerlijke stad. Spetterend studentenleven, leuke kroegjes, goed winkelen.

Arnhem is inderdaad leuk om te wonen. Er zijn daar 'jaren 80-bloemkoolwijkjes' die groen zijn, waar je niet al te duur een huis kunt kopen en waar je kleine spruit over een paar jaar lekker op straat kan spelen. En je zit vlak bij de binnenstad.