Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je echte tranen huilen in een droom?

fremar
3 jaar geleden
in: Overig
12.8K
SimonV
3 jaar geleden
Veel mensen beweren dat ze echte tranen huilen als ze dromen. Maar ik denk eerder dat ze als ze wakker worden tranen voelen. Deze kunnen ontstaan zijn tijdens het huilende wakker worden.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ik weet het niet. Ik ben een tijd terug wakker gemaakt door mijn man omdat ik lag te huilen in mijn slaap, de droom die ik erbij had weet ik nog steeds. En dat is nu toch zeker 3 maanden geleden. Ook ben ik wel eens wakker geworden omdat er iemand heel hard aan het lachen was...was ik het zelf.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Huilen is altijd met echte tranen. ls je droomt dat je huilt is dat ook echt zo.
Als je droomt dat je huilt, suggereert dit een uitbarsting van negatieve gevoelens die waarschijnlijk veroorzaakt zijn door een situatie uit het echte leven, en niet als gevolg van gebeurtenissen uit de droom zelf. De droom dient ook als een uitlaatklep voor angsten en frustraties en is vooral ook een manier om (weer) emotioneel in balans te komen.
Huilend wakker worden na een nare droom. Iedereen heeft het waarschijnlijk wel eens gehad. Je wordt achtervolgd of verliest iemand die je dierbaar is. Is dit een voorteken? Of betekenen je dromen eigenlijk heel iets anders?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding