Als je het bad vult tot 5 cm. onder de rand, dan zit er 1500 liter water in. Dat is anderhalve ton, en dat lijkt me wel wat veel om op het platte dak te zetten. Het ligt natuurlijk ook aan de constructie van- en onder het dak.
jc54
3 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
Bovendien is lopen op het dak dè manier om het dakleer stuk te maken. Zéker als het warm (en dus zacht) is.
tinus1969
3 jaar geleden
Ter vergelijking: Een balkon is blijkbaar ontworpen op 200 kg/m2 belasting - dat is een laag van 20 cm water.
Ik zou me ook vooral zorgen maken over de druk per vierkante meter.