Wat wordt er bedoeld met de Normering bij je eindexamens?

Je kan een normering tussen de 0 en 2 hebben, voor je eindcijfer.

Maar wat wordt daar nu mee bedoelt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (2)

De normering hangt af van de moeilijkheidsgraad van de examens. Een lastiger examen zorgt voor een hogere norm(ering).

Die normering maakt uit bij de berekening van je cijfer. Zo krijg je dus voor een lastiger examen een hoger cijfer voor hetzelfde aantal punten bij een minder lastig examen.

Dat beetje verschil kan wel het verschil zijn tussen slagen en zakken bij sommigen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals bij mij dus, ik heb nu 99% kans om te slagen, zonder die nomering 75%
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat snap ik niet. Als jij het aantal punten weet wat je hebt gehaald voor je examen dan weet je dat je cijfer bijvoorbeeld tussen een 5,5 en een 7,5 ligt. Je eindcijfer is dan: 5,5 + normering. Normering is meestal ongeveer 1 maar dat kan ook afwijken. Je zou dan uit kunnen gaan van minimaal een 6. Is het zo beter uitgelegd of is er nog iets niet duidelijk? (ik heb ook examens gedaan dus heb me er een beetje in verdiept)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je krijgt er dus eigenlijk gewoon een punt bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak ongeveer een punt ja, maar kijk inderdaad eens op examenblad.nl voor alle precieze regels en uitleg...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nouja, ik krijg over een uur de uitslag dus ik w8 wel ff
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeh, spannend! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je. @gertdejong Jij ook nog succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks! Ik hoor het morgen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben Geslaagd, :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, gefeliciteerd man! GoeieVraag (+1) als cadeautje ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks
Op onderstaande website, de officiele website voor de examens in het voortgezet onderwijs, kun je per schoolsoort vinden wat de normen zijn.

(td)