Wie weet wat dit voorwerp is?

Het lijkt op een wc rol houder met een hangertje eronder en iets dat lijkt op een kaarsenhouder erop. Er staat ML en Spain op.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Overig
2.2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Afbeelding moet een kwartslag naar rechts worden gedraaid. Het is een deurklopper, soortgelijk (maar een mooier exemplaar) ooit online geveild via Alderfer Auction te Hatfield PA.
Spain is er in dit exemplaar met een scherp voorwerp ingekrast.
De letters ML zie ik niet op de afbeelding maar doen mij denken aan de tijd (1939-1975) van dictator Franco. Deze letters werden in voorwerpen gekrast om aan te geven dat zij aanhanger waren van de Partido Comunista de España. (ML - Marxista-Leninista)
Vandaar misschien ook een Russische tekst die Elder161 vond.

Antwoorden (2)

VERTAALD uit het Russisch:
Deurklopper

Armatuur aan de voordeur van het huis. Het is zo ontworpen dat gasten die erop kloppen, de eigenaren informeren over hun aankomst en de noodzaak om de deur voor hen te openen. Het is gemaakt van metaal en heeft meestal de vorm van een ring die klopt op het metalen deel van de deurklopper dat aan de muur is bevestigd. Sommige oude kopieën van deurkloppers waren echte toegepaste kunstwerken en getuigden van de materiële situatie van de bewoners van het huis.
Zoals wij tegenwoordig een buitenlamp hebben kon je vroeger een toortsje of kaarsje in de klopper steken.
Grappig, dat de foto van de vraagsteller van dezelfde site komt als mijn antwoord.
Toegevoegd op 03 mei 2020 09:53: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Dit is gewoon de door jou op een afbeeldingsensite geüploade foto van vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Maar de afbeelding is hier wel in de juiste positie geplaatst.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@KeesWim, er hangt een soort hoefnagel (een hoefijzer spijker) waarvan de punt met veel geweld is omgebogen, onder aan de klopper. De bewoner was waarschijnlijk het kloppen meer dan zat.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Amadea
Een negatieve interpretatie van jou. Ik heb de afbeelding gevonden via Yandex Image Search en daarbij de Russische tekst die ik heb vertaald via Google Traanslate en heb over-gekopieerd naar min antwoord. De deurklopper heb ik naast dat plaatje weggehaald (uit het Russisch dus) en niet zelf verzonnen. De link die ik geef is immers NIET door de vraagsteller gegeven, maar door mij zelf gevonden. Die Immage Search heb ik ooinvan jougeleerd. Toch iets positiefs dus. Beetje positief blijven, ook als je commentaar hebt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://www.pinterest.co.uk/pin/299278337722560738/
Ook een doorknocker
Jouw gedachte aan een kaarsenhouder zit in de goede richting: het is een middeleeuwse kandelaar. Jouw foto moet je een kwart slag naar rechts gedraaid zien. Om het stangetje zit wasdraad gerold en het uiteinde steekt door het bakje. Dat werd aangestoken en gaf licht.
. . .
Er bestaan ook moderne variaties op deze kandelaar. Hier bijvoorbeeld eentje die tachtig uur kan branden: https://i03.hsncdn.com/is/image/HomeShoppingNetwork/prodfull/candle-by-the-hour-80-hour-candle-green-mint-d-20140417153519747~7470023w.jpg
Toegevoegd op 05 mei 2020 19:12: tekst
Plaatje bij antwoord
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Amadea
Om de verwarring nog leuker te maken. Met Yandex Image Search vind ik JOUW afbeelding op: https://yandex.com/images/search?rpt=imageview&cbir_id=2400383%2FP5J7CyJtHkb-3BdHDlGjMw
En wat staat erbij?:
This looks like a picture of
литьё чугунное дверной молоток
VERTAALD gietijzeren deurklopper.
Ik denk niet dat het zin heeft om te blijven zeuren!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De min is niet van mij, maar het is wel degelijk een deurklopper met de mogelijkheid om tijdens het donker de deur te verlichten met behulp van een zelf geproduceerde streng vet.
Is online geveild via site van Alderfer Auction in Pennsylvania - USA -
Afbeelding kan auteursrechtelijk beschermd zijn.
https://www.alderferauction.com/
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@JoanDarc en @Amadea
Leuk toch als we er op deze manier uitkomen?!!
Bedankt voor de link Joan.