Oudere vrouw heeft mij geslagen en ik ben minderjarig, wat moet ik doen?

Ik en mijn ouders hadden ruzie met 2 buurvrouwen. Eentje bedreigde ons met: niet mij boos maken. De andere wees hele tijd met haar vinger naar ons. Ze zaten allebei op ons terrein, dus ik zei: jullie zitten op ons terrein. Toen bla bla bla. Ging die buurvrouw opeens met haar vinger tegen mijn vader aan duwen. Mijn vader duwde haar terug, ze zegt; gaan we zo beginnen. Toen had ik met mijn arm tegen proberen te houden. Toen sloeg ze mij, dus ik sloe haar terug. Ze zegt; je durft he. Ik zeg fucking bitch ik ben minderjarig. Toen had mijn moeder mijn en mijn vader tegen gehouden en gingen de deuren dicht. Ik wou oprecht echt met haar vechten, ze irriteerde me.

De vraag is: mijn buurvrouw is rond de 30+ en ze heeft mij geslagen (niet hard) maar alsnog. Ik heb haar ook geslagen maar ook niet hard. En zij begon met het hele ruzie + ze zaten op ons terrein.

Wat kunnen we nu gaan doen? we willen graag de politie inschakelen, ook door corona mogen de kinderen niet op straat (geen 1,5 meter).

4 jaar geleden
in: Overig
1.5K
Pieterke
4 jaar geleden
Neem contact op met de wijkagent. Die kan advies geven en eventueel ingrijpen of doorverwijzen.

Antwoorden (2)

Als eerste snap ik niet helemaal wat je met de laatste zin bedoeld en of het überhaupt relevant is. Ook door corona mogen de kinderen niet op straat (geen 1,5 meter). Wellicht even naar dit artikel kijken. https://www.nji.nl/nl/coronavirus/Kinderen/Coronavirus-vraag-en-antwoord-voor-kinderen. Daarnaast snap ik natuurlijk dat het vervelend is dat je zo'n ervaring hebt gehad met je buren. Zelf heb ik ook een soortgelijke ervaring gehad welk wellicht wat erger was (ik heb een keer een mes tegen mijn keel gedrukt gekregen). Niet fijn, maar het is gebeurd. In mijn ogen heeft aangiften doen niet zo heel veel zin en ik vraag mij een beetje af of je de moeite voor de politie waard bent. Niet om Elitair te doen, maar uit ervaring merk ik dat het niet heel veel helpt om aangiften te doen. Zeker omdat het jouw woord tegen dat van hen is. Daarnaast zou ik zoveel mogelijk de situatie uit de weg gaan en accepteren dat het zo is. Het klinkt als ik het zo lees niet of er een constructieve oplossing te vinden is, aangezien jullie wellicht beide gefrustreerd zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kan bij de politie aangifte doen van mishandeling, maar waarschijnlijk is het verstandiger buurtbemiddeling in te schakelen, bijvoorbeeld via een buurtcentrum. Soms wordt zo iemand een mediator genoemd. Buurtbemiddeling zal als neutrale tussenpersoon met beide partijen praten en naar een oplossing zoeken die beide partijen kunnen accepteren. Alles is daarbij gericht op het zo prettig mogelijk naast elkaar leven in de buurt.

Nu (in het voorjaar van 2020) zal het inschakelen van buurtbemiddeling waarschijnlijk wat moeilijker gaan, maar het is het proberen waard. De kans is anders groot dat er de komende zomer (2020) vaker conflicten zijn met de buren. Probeer die hoe dan ook te voorkomen, zo raad ik je aan.
Antoni