Hoe komt het dat China veel van zijn studenten naar het buitenland laat gaan?

Is het niet bang dat ze terugkomen als mensen die die de voorkeur geven aan vrijheid van informatie en democratie? van zijn studenten naar het buitenland laat gaan? Is het niet bang dat ze terugkomen als mensen die die de voorkeur geven aan vrijheid van informatie en democratie?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
1.7K
ronron1212
4 jaar geleden
Het gaat om de student niet om china waarom zou een student er niet voor kiezen dat is de vraag @tinus1169
LeonardN
4 jaar geleden
@ronron1212 Lees de vraag eens opnieuw. Hoe komt het dat >China< veel van >zijn< studenten naar het buitenland >laat gaan<? De vraag is NIET: (zoals jij lijkt te denken) Waarom willen veel Chinese studenten naar het buitenland gaan?
LeonardN
4 jaar geleden
Is het niet bang dat ze terugkomen als mensen die die de voorkeur geven aan vrijheid van informatie en democratie? Dat zal dan een druppel op een gloeiende plaat zijn.
Stel dat er 14 miljoen Chinezen in een periode ooit buitenlandse student waren, dan is dat nog maar 1 procent van de gehele bevolking. Niet het geheel van die ooit buitenlandse studenten zal radicaal tegen de regering ingaan. Een klein deel van de studenten zal wellicht in het buitenland blijven, dus de meest radicale vrijheidszoekers zullen waarschijnlijk niet terugkomen.
tinus1969
4 jaar geleden
Die studenten gaan natuurlijk wel met een doel naar het buitenland; namelijk het verkrijgen/uitwisselen van wetenschappelijke kennis. Dat komt China, vooral de Chinese universiteiten maar ook de Chinese industrie ten goede.

Antwoorden (1)

China is niet bang dat de studenten niet terugkomen: ondanks de situatie in China geven studenten toch de voorkeur aan China omdat familie en vrienden daar wonen. Het is wel hun vaderland.
Je mag indien gewenst emigreren, maar slechts 15% van de studenten doet dat.
SimonV