Kan een schoenmaker mijn scheef afgelopen schoenen weer recht kunnen maken?

Het gaat om een rubberen zool onder een sportschoen die door scheefstand van mijn voet naar binnen is afgesleten (het deel dat de grond raakt). Kan een schoenmaker deze terug krijgen naar de normale horizontale stand? Door afvijlen oid?

4 jaar geleden
in: Overig
3.8K
Pieterke
4 jaar geleden
Ja, een goede schoenmaker weet hier wel een oplossing voor. Hij kan er bijv. een deel van een rubberen zool onder zetten.
Inekez1
4 jaar geleden
Vraag ook eens advies aan een schoenmaker en/of in een speciaalzaak voor sportschoenen. Mogelijk zijn je voeten/knieën beter af bij nieuwe schoenen die beter bij de stand van je voeten passen. Eventueel met inlegzooltjes om de scheefstand te compenseren. Bij schoenen met dikke zolen of flinke hakken kan een schoenmaker wel het e.e.a. bijwerken. Meestal moet daarvoor eerst de oude zool verwijderd worden en in z'n geheel worden vervangen door een nieuwe zool. Sportschoenen hebben over het algemeen heel dunne slijtzolen die volledig verlijmd of samengesmolten zijn met de middenzool. Daar kun je niet even een deel van vervangen, ook een goede schoenmaker niet. Is er wel wat aan te doen, dan zal het ook van de waarde van je schoenen afhangen of dat de moeite waard is.

Antwoorden (1)

Een goede schoenmaker zal altijd de afgesleten delen bijwerken en eventueel opvullen met een nieuw stuk rubber zool. Zij hebben daar speciaal gereedschap voor, speciale lijm en speciaal rubber voor de zool.