Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik reuzelvlekken verwijderd?

Dag mensen.
Ik ben zelf molenaar.
Nu in het verleden is het kruiwerk (kruiwerk zijn de rollen die zorgen dat je molenkap kan draaien zodat je wieken op de juiste windrichting kunt zetten.
Wij hebben een z.g.n rollenkruiwerk die over een baan rijden (kruivloer)
Nu is het zo dat je deze kruivloer nooit moet smeren want dat trekt op den duur vuil aan waardoor het kruien zwaarder gaat.
Een van mijn voorgangers heeft dat weleens gedaan en nu heb je hier en daar oud reuzel liggen waar het ook precies zwaar en stroef gaat. Nu mijn vraag naast weg krabben met een driehoek schraper is er nog een andere manier om reuzel van ijzers te krijgen? Ik ben benieuwd

4 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Insmeren met groene zeep of afwasmiddel of vloeibaar wasmiddel en daarna wegspoelen met warm water.
Bron: www.klingel.nl/tips-vlekken-verwijderen
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Zet er een verfbrander (gas of elektrisch) op dan gaat het krabben met de driehoek een stuk sneller. Strooi eventueel steeds een zeer dun laagje droog zand op de vlek voor je begint te branden.
Schoonmaakmiddelen zullen erg in de papieren lopen als je het hele loopwerk moet schoonmaken. Bovendien zullen de vlekken met vuil alleen maar een papperige troep geven als je met zeep probeert te werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding