Wat moet ik doen nadat ik ben bedreigd met een mes voor geld?

Laast kwam een man in de nacht naar mij toe en vroeg mij eerst om de weg maar pakte al snel zijn mes en richtte het op mij. De man was vrij aggressief en ging niet weg tot ik hem gaf wat hij wilde.
Ik zei dat ik niks had maar hij geloofde me niet en wilde dat ik hoe dan ook hem voorzag van geld.

Dit heb ik uiteindelijk gedaan en ik mocht tegen niemand wat zeggen want anders zou die terugkomen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
1.7K
MasterSword
4 jaar geleden
Ga snel naar de politie en vertel alles en ook de route hoe je liep.
De politie kan mensen in omgeving met camera's vragen naar beelden.
( Er zijn tegenwoordig veel camera's in de omgeving )

Antwoorden (2)

Dan moet je naar de politie gaan en aangifte doen.Laat je niet intimideren dat hij terugkomt. Hij heeft je geld, die komt niet terug
anneliez
4 jaar geleden
Wel... dit is een overval. Een overval met een wapen. Dat is een ernstig misdrijf.
Dus ga naar de politie, uiteraard. Vraag ook uitleg over slachtofferhulp, voor mocht je dit nodig hebben. Vaak komt de weerslag pas later, bv. via lichamelijke symptomen.
Uiteraard zal die man zeggen "ik kom terug", hij wil niet geklist worden. Maar ken je hem? Kan hij je vinden? Ik vermoed van niet. Die daders gaan van wijk tot wijk en gaan echt niet zitten wachten tot jij voorbij komt.
Heel verstandig dat je het geld gegeven hebt. In cursussen zelfverdediging leer je wel andere reacties, maar als je die technieken niet kent kan je beter rustig blijven en toegeven. Zeker als het enkel om geld gaat.
Je hebt grote kans dat die man niet aan zijn proefstuk toe is, dat er al meldingen zijn binnen gekomen van gelijkaardige feiten. Ook daarom is het goed dat je naar de politie gaat, zo verhinder je dat hij verdere slachtoffers maakt.