Welke voorwaarden zijn er voor een volledige naam verandering?

Ik wil graag mijn hele naam veranderen voor/middel/achter naam. Ik vraag me af hoe dat nou precies zit en of bepaalde dingen wel mogen zoals in eren van mijn grootouders aan mijn moeders kant haar achternaam bij mijn huidige achternaam te zetten en hoeveel middel namen mag ik hebben ? ik heb er nu 2 maar ik vraag me af of 4 ook kan (de eerste dan de naam die ik momenteel heb omdat die bedacht is door mijn overleden oma, de tweede een bijbelse naam, de derde een naam die mijn moeder en stief vader bedenken en de vierde een naam die mijn vader en stief moeder bedenken) mag dit allemaal wel ? Dan zou mijn naam bijvoorbeeld niet meer Donna Ray Joan Jannes zijn maar Maddie Donna Ezarah Willow Makayla Jannes-Johnson zijn... en ik vraag me af of zoveel middel namen wel mag en of twee achternamen samengevoegd wel mag

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
Pieterke
4 jaar geleden
Hier vind je een gedeeltelijk antwoord op je vraag:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/aangifte-geboorte-en-naamskeuze-kind/vraag-en-antwoord/voornaam-of-achternaam-veranderen. Het gaat je dus sowieso een heleboel geld kosten.

Antwoorden (2)

Naar mijn weten mag je niet zo maar je naam veranderen tenzij hier een juiste reden voor is. Bv. Je verandert van geslacht, je naam kan voor een man of een vrouw zijn ( om hier verwaring te voorkomen), ... ik weet niet hoe het zit met de hoeveelheid namen.
Grtjs.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kunt niet je voor- of achternaam veranderen om de redenen die je noemt ('het eren van je grootouders') en in Nederland kun je ook geen achternamen samenvoegen.
De redenen voor het wijzigen van voor- en achternaam zijn limitatief; bovendien heb je bij het wijzigen van achternaam maar een beperkt aantal opties (iha het aannemen van de achternaam van de andere ouder).
tinus1969