Kan ik naar de sauna als ik ongesteld ben?

Ik ga binnenkort naar dr sauna op de dag dat ik wss heerlijk in mn heftigste ongesteld dag zit, ik ga vooral zwemmen neem ik aan. Maar ik ben pas ongesteld en gebruik maandverband. Thuis heb ik wel tampons tot me beschrikkinh maar ik weet niet of deze passen. Ik vind het zelf echt heel akward om over te praten enzo. Kan ik proberen of ik deze inkrijg(voor de eerste keer)? Het is precies over een maand en ben nu 1 dag ongesteld dus deze vraag heeft redelijke haast...

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Of het mag geen idee. Persoonlijk vind ik het onhygiënisch om dan naar de sauna te gaan. Met tampon ook. Ook met zo een touwtje tussen je benen lopen in je nakie lijkt mij geen pretje. Iedereen ziet dat je ongesteld bent.
Amadea
4 jaar geleden
Nee, je kunt tijdens een menstruatie alleen van een sauna gebruik maken als je met tampons kunt omgaan.
Amadea
4 jaar geleden
Er bestaan speciale wellnesstampons. Dat zijn standaard tampons, maar dan zonder touwtje. Dit voorkomt dat anderen dit tussen jouw benen zien hangen. Deze tamponsoort is gemaakt van een bepaald soort schuim en vormt zich naar je lichaam. Of je gebruikt wel een gewone tampon en knipt het touwtje korter.
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Tampons zijn er in heel veel maten - ook bijv. in mini, voor als je nog heel jong bent, en / of niet te erg menstrueert. Vraag eens een proefpakketje aan - dat kon "vroeger" in ieder geval nog wel eens? En probeer van tevoren of je je er prettig bij voelt, of je de tampon inkrijgt. Je kunt het touwtje natuurlijk gewoon wegfrommelen tussen je schaamlippen, dan ziet niemand het, en trek je de tampon er na afloop zo weer uit.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan.
Natuurlijk moet je die tampons gaan "passen". Wat houd je eigenlijk tegen?
Ga ze nu proberen. Kijk hoe dat bevalt en hoe lang je je "veilig" voelt met tampons in.
Dan weet je ook als dat niet lekker voor jou werkt dat je die dag niet naar de sauna moet gaan.