Wat moet ik doen met bedrijfsafval?

Hoe kom ik aan een container voor mijn bedrijfsafval? Mag ik alle soorten containers gewoon plaatsen of moet ik een vergunning hebben?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Milieu
3K
Antoni
4 jaar geleden
Op de website van jouw gemeente kan je daarover alle informatie vinden die je nodig hebt. Lukt dat niet, bel dan de gemeente voor de informatie die je wil hebben.
tinus1969
4 jaar geleden
@Antoni, deze reactie is het enige juiste antwoord.
Antoni
4 jaar geleden
@tinus1969, ik zal er een antwoord van maken.
Bordensteker
4 jaar geleden
De situatie is per gemeente inderdaad verschillend, en het valt mij op dat sommige gemeenten enerzijds kliko’s voor gescheiden afval aanbieden, en waarbij dan de volgende stapop hun website meteen al de veelal vergunningplichtige puinbak wordt, die met een vrachtwagen neergezet wordt en een hele parkeerplaats in beslag neemt. Dat is een totaal andere tak van sport!
De vuilophaaldiensten voor de wel met mankracht te verplaatsen containers kunnen in sommige gemeenten door een lange contractduur en regelmatige tariefverhogingen wel eens duurder zijn dan gespecialiseerde bedrijven waar je ook zo’n rolcontainer op vier zwenkwielen kunt huren van het formaat dat gewoon door een deur naar binnen kan. En er zijn ook iets bredere containers met windvaste klep die je buiten tegen je bedrijfspand aan kunt plaatsen.
Zoek op bedrijfsafval en rolcontainer, en besef dat het dan niet alleen over kliko’s hoeft te gaan! Belangrijk is dat de container bij het hefsysteem van de vuilniswagen moet passen.

Antwoorden (1)

Om erachter te komen wat je moet doen met bedrijfsafval, en voor een antwoord op je andere vragen kan je het beste kijken op de website van de gemeente waar het bedrijf is gevestigd. De regels verschillen per gemeente, dus er is geen algemeen antwoord op je vraag te geven.

Op de website van 'jouw' gemeente kan je dus alle informatie vinden die je nodig hebt. Heb je dan nog vragen, bel dan de gemeente of neem op een andere manier contact op met de gemeente voor de informatie die je wil hebben.