Hoe kan ik de deur van mijn Suzuki Alto weer open krijgen?

De autodeur van een suzuki alto gaat aan de passagierskant niet meer open. Het raam ging daarvoor ook niet helemaal dicht, en is met moeite handmatig dichtgemaakt maar wordt dan niet meer open gedaan. Het is dus een mechanisch probleem. Is dit nog open te krijgen of kan een garage dat alleen?

4 jaar geleden
in: Auto's
3.9K
TurfGraver
4 jaar geleden
Koevoet. .
paulus811
4 jaar geleden
Als het je lukt om van binnenuit de deurbekleding te verwijderen, heb je een kans. Of proberen om de deur, desnoods met wat geweld, toch open te krijgen. Anders wordt het inderdaad de garage.

Antwoorden (1)

Ik zou eerst proberen of ik de handel in de deur kon verwijderen zodat ik aan het metalen stangetje kom dat naar het slot gaat, om te zien of door trekken aan het stangetje de deur alsnog open gaat. Afbeelding 1

Lukt dat niet dan de binnenbekleding van de deur slopen (later bij de sloper een andere kopen) en zo het stangetje proberen te bereiken..

Bij geen resultaat zou ik proberen de deurvergrendeling in de kolom aan de achterkant los te schroeven.
Als dat lukt gaat de deur gewoon open. (Afbeelding 2)

Lukt dat niet dan de flex in de deur zetten en rond het slot het plaatwerk van de deur verwijderen zodat de deur open kan.
De deur geheel demonteren aan zijn scharnieren en bij de sloper een nieuwe der kopen.
Edraket