Een Walibi is ook een kangoeroe. Alleen een verkleinde versie ervan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog de Wiki:

Wallabie, ook wel gespeld als wallaby, is de naam die wordt gegeven aan verscheidene soorten kleine tot middelgrote kangoeroes. Er is echter geen vaste grens die stelt wanneer een kangoeroe een wallabie is, en wanneer niet. Het woord wallabie komt uit de taal van de Eora, een Aboriginal-stam die oorspronkelijk leefde in het gebied waar nu Sydney ligt.

TammarwallabieOver het algemeen wordt de naam gebruikt voor de moeraswallabie (Wallabia bicolor) of voor een van de kleinere soorten kangoeroes uit het ondergeslacht Notamacropus (uit het geslacht Macropus), waaronder de Bennettwallabie, de Tammarwallabie en de zandwallabie. Al deze soorten werden vroeger in het geslacht Wallabia geplaatst. In het Nederlands wordt de naam ook gebruikt door de struikwallabies (Dorcopsis en Dorcopsulus) uit Nieuw-Guinea. Ook andere soorten kangoeroes, als de stekelstaartkangoeroes (Onychogalea), de rotskangoeroes (Petrogale) en de quokka (Setonix brachyurus) worden soms met wallabie aangeduid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een Walibi is veel kleiner!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Exact! Ik ken heel die beesten niet maar dat zeggen ze altijd!
Naar de naam Walibi is een pretparkketen vernoemd, naar de naam kangoeroe niet.