Krijgen mijn ouders nog kindergeld als ik afstandsstudent ben?

Momenteel ben ik gewoon een studente op de hogeschool en krijgen mijn ouders dus nog steeds kindergeld (ik ben 20 jaar). Het is mogelijk dat ik volgens jaar afstandsstudent wordt vanwege een studie die ik enkel kan volgen in afstandsonderwijs. Ik zou dan gewoon thuis leren in plaats van op school zitten, maar ik zou niet beginnen werken. Krijgen mijn ouders dan nog steeds kindergeld?

1.7K
Rosalie48
4 jaar geleden
Correcte link? https://www.securex.eu/lex-go.nsf/vwFicheByCategory_nl/99CD0A73675C12ACC125774C003E8D73?OpenDocument#.XVZHVOgzaM8
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rosalie48, super! Precies dezelfde tekst in een andere opmaak. Bedankt!
Wil je hem even plaatsen onder mijn antwoord? Dan blijft de link sowieso gekoppeld.
Nogmaals bedankt :-)

Antwoorden (1)

Indien jij volgend jaar Hoger afstandsonderwijs gaat volgen, vervalt het recht op kinderbijslag niet, indien deze opleiding minstens 27 studiepunten omvat.
Het is dus belangrijk dat het en Hoger afstandsonderwijs is en 27 studiepunten oplevert.
Als ik jou was, zou ik eerst eens contact opnemen met de opleiding en naar de studiepunten informeren.

Bron volgt:
https://www.securex.eu/lex-go.nsf/PrintReferences?OpenAgent&Cat2=25~~6&Lang=NL
Zie tweede alinea.
Omdat het een printdocument is, staat de tekst er niet bij, indien ik plak.
Je ziet wel op welke site je de informatie kunt vinden.
Ik heb van het bestand een foto gemaakt. In het betreffende kopje zie je het antwoord.
Toegevoegd op 15 augustus 2019 20:23: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
FVH
4 jaar geleden
De opleiding is via deze site: https://www.centrumvoorafstandsonderwijs.be/ niet via een school die ook een campus heeft. Dus ik weet niet goed of hier wel met studiepunten gewerkt wordt?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Jee, dat is inderdaad niet duidelijk. Ze hebben ook een enorm aanbod. Neem gewoon contact op met hen.
Trouwens, ik ben een Nederlandse. Weet door baan best veel over opleidingen. In België is deze mogelijkheid totaal anders geregeld dan in Nederland (zowel afstandsstuderen als kindergeld na je 18-de verjaardag).
Kijk ook eens of je het pdf van securex zelf kunt printen.
Meis, gewoon contact opnemen met het centrum van jouw link. Noteer je vragen. Zorg voor concrete antwoorden.
Succes ;-)