Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik deze vlekken uit mijn werkkleding?

Voor mijn werk maak ik vaak (ovens) schoon. Nu zitten er allemaal geel bruine vlekken in de mouwen van mijn kleding. Met gewoon wasmiddel/shout gaan deze vlekken er niet uit. Hoe krijg ik deze vlekken wel uit mijn kleding?

4 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het hangt er van af wat voor soort vlekken het zijn. Als de vlekken vettig zijn kan je het proberen met wasbenzine of terpentine. Ook zou je ze kunnen insmeren met de pasta die wordt verkocht in doe-het-zelf-zaken om zeer smerige handen schoon te maken. Als de vlekken worden veroorzaakt doordat er aangebrande resten in de oven zaten zal het een stuk moeilijker worden. De oven wordt dan gereinigd met sterk alkalische middelen waar echter kleding niet tegen kan. De eerder genoemde pasta kán helpen, maar dat is geen garantie.
In ieder geval belangrijk om na de schrobbeurten de kleding goed na te spoelen en nog eens in de machine te wassen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 13 augustus 2019 18:18: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ wasbenzine en terpentine worden onderschat! Vlekken die ik er niet uit krijg met soda of bleek, verdwijnen wel inderdaad vaak met wasbenzine en terpentine.
Indien de kleding wit is: ontkleurder werkt ook super.
Probeer er eens dasty op te spuiten. Die gele flessen (ontvettee). Kan je halen bij de wibra. Is echt wonderspul!! Even laten inwerken en afspoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ossengal zeep is ook erg goed tegen hardnekkige vlekken. En verder: als je in dienst bent bij een bedrijf zou dat bedrijf jou van werkkleding moeten voorzien, zodat je eigen kleding niet onherstelbaar vies wordt. Of ben je ZZP-er?
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding