Hoe worden de computer beelden gemaakt in het lab van WCKD van the maze Runner 1?

De beelden die op de computer scherm worden getoond hoe worden die gemaakt en zou ik dit zelf kunnen maken

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Overig
1.9K
TurfGraver
4 jaar geleden
Die van die vrouw? :D

Antwoorden (1)

"...de computer beelden..." tja, dat is wat breed gesteld. Ik weet dus niet exact wat je daar mee bedoeld, maar in algemene termen kan ik je wel antwoord geven.

Als basis neem je een video of een foto van een lab. Liefst met al wat schermen e.d. in beeld. Op de schermen hoeft nog niets te zien te zijn.

De technisch lijkende beelden, zijn animaties. Effect over effect heen gestapeld. Je neemt b.v. beelden op van wat rook, geeft dat een blauw kleurtje, pakt wat lijstjes en een grafiekje van het internet (zowel de tekst als het grafiekje hoeven niet ergens op te slaan. Sterker nog hoe vager hoe lever) en geeft ze kleuren en stijl zodat ze ook in het plaatje passen.
Zo maak je een beeld voor elk computerscherm.
Ook de video van de vrouw bewerk je om het er 'technisch' uit te laten zien (Maak het wat donker en zet er een tekst overheen e.d.)

Dan neem je een programma als 'Adobe After Effects' en 'plakt' alle losse onderdelen op hun plek.
Dan render je er een video van, geluid erbij en klaar.

Klinkt simpel, maar dat is het niet :-)