Dat er geen ander is in dezelfde soort, die geheel identiek is aan een ander van dezelfde soort. Vanuit het grotere geheel bezien is alles en iedereen geheel uniek. Zo kan iets hetzelfde lijken, echter bij nadere beschouwing zijn er toch verschillen merkbaar. Of slechts een verschil, ook dat is uniek. Als mens zijn we uniek in de aardse schepping met alle andere levende wezens die hier ook wonen en leven. Niemand is beter of slechter dan een ander. Of lelijker of mooier. Danwel sneller of langzamer. We zijn allen uniek. Ieder mens is uniek; in ziel, in karakter, in levenservaring, in ambities, in emoties, in denken, in doen, in wensen, in dromen, in herinneringen. Dat geldt voor de dingen die we maken, de zaken die we creeëren en het leven wat we leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat je enig in je soort bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje
Dat er geen twee personen precies hetzelfde zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige.......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat er maar 1 van bestaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand uniek wil zijn om het uniek zijn, ben je het meestal niet, want je vertoont een gedrag.

Uniek ben je (en dat betekent het ook) als je volkomen bent wie jij bent. Dan ben je uniek, want er is geen tweede op de wereld zoals jij.

Mensen die uniek zijn omdat ze zijn wie ze zijn, zijn overigens prachtige mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uniek zijn betekent dat er niet iets is dat identiek is.

Van iets dat uniek is bestaat geen tweede identieke exemplaar.

De mensheid is nog niet dermate groot in aantal dat je er ernstig rekening mee zou moeten houden dat een bepaalde mens niet uniek zou zijn.
13 jaar geleden
uniek zijn is mooi! uniek betekent dan je anders bent, dat hoeft niet negatief te zijn. als je altijd je eigen keuzes maakt en niet achter de groep aan loopt ben je uniek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uniek
[uu` niek] («Frans«Latijn) bijvoeglijk naamwoord en bijwoord 1 enig, waarvan geen tweede exemplaar bestaat, niet meer voorkomend; 2 heerlijk, onvergelijkelijk