Is fruit voor honden gezond?

De honden van mijn dochter eten appels!
is dat wel goed eigelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.6K

Het beste antwoord

Honden kunnen heel goed tegen fruit eten, maar let op dat ze niet teveel krijgen, vanwege het gisten. Mijn Duitse staande vindt eigenlijk alles lekker en mijn Boomer is gek op ijsbergsla!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, fruit is heel gezond voor honden, zolang je er niet teveel van geeft. Onze hond eet elke dag een appel of een banaan, en de dierenarts vind dit erg goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden zijn van nature vleeseters (carnivoor). Een dieet van fruit en groente kan daarom slecht zijn voor de darmen. Sommige honden krijgen er diaree van, dus kijk hier goed naar. Als de poep van je hond goed stevig is, denk ik niet dat het kwaad kan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hieronder ook een discussieforum over dit onderwerp.

Het kan trouwens nog gekker, mijn kat eet komkommer als hij de kans krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben wel benieuwd naar waarom er gemind wordt. Omdat ik zeg dat sommige hondenrassen hier last van kunnen krijgen of omdat ik denk dat een appeltje af en toe geen kwaad kan? Het is vrij simpel om naar de ontlasting te kijken namelijk. Is die altijd stevig, dan geeft het fruit geen probleem.
Voor ons heerlijk, voor je hond wat minder gezond!Een ongeluk zit in een klein hoekje. Zo zijn er een aantal producten die voor ons heel lekker zijn, maar waar onze viervoeter soms "behoorlijk" ziek van kan worden. Hieronder volgen eet- en drinkwaren die momenteel op een lijst staan van mogelijk risicovolle producten. Niet elke hond zal gelijk ziek worden, maar het is wel goed om te weten dat je ze beter niet op de keukentafel moet achterlaten in het bereik van je hond.

Krenten en rozijnen (druiven)
Krenten en rozijnen kunnen giftig zijn voor sommige honden. Symptomen na het eten van wisselende hoeveelheden krenten en rozijnen kunnen variëren van braken tot schade aan de nieren. Let er altijd op dat je hond geen druiven of rozijnen kan eten. Leg druiven altijd op een plek waar de hond niet bij kan en voer hem of haar ook niet regelmatig of grote hoeveelheden krentenbollen of andere lekkernijen waar druiven of rozijnen in verwerkt zitten!

Ui
Honden kunnen slecht tegen ui. Het nadelige effect van de uien is hetzelfde wanneer de ui rauw, gekookt of gedroogd is. Verder zijn alle leden van de uienfamilie (prei, ui, bieslook) ongezond voor honden. Maar knoflook is daarentegen weer erg gezond als het met mate gegeven wordt. Raak dus niet gelijk in paniek als je merkt dat je OES eens een ui heeft opgegeten of de pan met hachee heeft leeggegeten. Blijf dan wel uit zijn buurt vanwege het afgassen. Pas bij regelmatig gebruik kan het schadelijk zijn.

Walnoten
Walnoten kunnen ongezond zijn voor honden. Noten in grote hoeveelheden zijn in het algemeen niet goed voor honden vanwege het hoge fosfor gehalte.

Groenten en fruit
Groente en fruit die honden slecht verteren zijn niet aan te bevelen. Onderstaande rauwe producten, die niet gepureerd zijn kan hun maag slecht verteren. Gepureerd zal dit minder problemen opleveren. Gekookt of geblancheerd zullen deze producten helemaal geen problemen geven.
Aardappelschillen en groene aardappelen kunnen gevaarlijk zijn. (Met name de spruit) Gekookte aardappelen zelf zijn ongevaarlijk.
Asperges
Advocado (de schil, niet het vruchtvlees)
(Rauwe) bruine/witte bonen, prei, bieslook en tomaat met mate geven.
Zo ook amandelen, abrikozen, perziken, rabarber en spinazie met mate geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jeetje dat wist ik niet
ik ga haar zo bellen dat ze even dit leest!