Waarom weten we niet of dat jochie (Julen) écht in die put zit?

Ik begrijp dat reddingswerkers misscine niet zélf in die gevaarlijke put af kunnen dalen en dat daarvoor een put náást de originele geboord moet worden.

Maar met camera's moet toch vast te stellen zijn of Julen er écht zit en hoe hij er ongeveer aan toe is ?

paulus811
5 jaar geleden
Er schijnt boven het kind een grote steen klem te zitten waardoor er niets door de put kan.
marjolein55
5 jaar geleden
Op nu.nl staat er een heel verslag over hoe het nu is met Julen.

Het beste antwoord

Op een foto is te zien hoe Julen in een greppel zit vlakbij de put, en een zakje chips eet. Op de foto draagt Julen een trainingspak en slofjes. Het zakje chips dat het jongetje op de foto vasthoudt, werd later teruggevonden in de put. Ook zouden er haren van hem zijn aangetroffen. Na de val zou de vader van het kind zijn zoontje een tijdje hebben horen huilen, maar die geluiden hielden al snel op.
Er kan geen camera tot de bodem van het gat afdalen omdat het halverwege geblokkeerd wordt door aardverschuivingen, veroorzaakt werd door de val van de jongen en reddingsacties.

Nog altijd is overigens niet duidelijk hoe het mogelijk is dat een kind van twee in een gat zo groot als een koekenpan kon vallen en wie de stenen heeft weggehaald die het gat afdekten.
100% zekerheid dat Julen er werkelijk ligt is er dus nog niet.
_________________

Op 26 januari is het jongetje gevonden. Een groep van 26 mensen is 299 uur bezig geweest met het graven. De peuter zou een val van 71 meter hebben gemaakt.
SimonV
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze hebben haar van Julen gevonden en onderzocht en dat was van hem.Ze zijn nu met nieuwe tunnels bezig om eventueel bij hem te komen.Helaas is dat tot nu toe nog niet gebeurd omdat ze veel tegenslagen hebben.