kan ik aangifte doen van email belaging als ik op de emails gereageerd heb?

ik wordt al sinds 2015 belaagd door een vrogere vriendin (geen liefdesrelatie) waar ik de vriendschap mee heb verbroken sindsdien stuurt ze mij meer dan 1000 emails appjes smsjes steeds met de meest grove beledigingen maar ook met bedreigingen ze is meerdere keren met een balk hout aan mijn deur gekomen om mijn hersens in te slaan ik zit in een rolstoel met een hoge incomplete dwarsleasie ik kan geen kant op iemand van 40 kg kan mij nog in elkaar meppen
ik doe geen oog meer dicht heb elke dag barstende hoofpijn sta op de drempel van een 2e depressie
heb door haar in 2016 een zware depressie gehad
van de 1000 emails die ik overigens allemaal bewaard heb heb ik er zeggen en schrijven op 300 gereageerd van die 300 heb ik alleen gereageerd met laat mij met rust wat win je hier nou mee? wat wil je hiermee bereiken?
dan beantwoord ze steevast jij zal boete omdat je mij toen ik je het hardst nodig had liet vallen en ik blijf doorgaan tot je kapot bent
maar tijdens mijn depressie heb ik ook teruggereageerd met scheldwoorden volgens de politie kan ik daarom geen aangifte hiervan doen maar het moet toch niet zo kunnen zijn dat iemand een ander zijn leven 3 jaar lang totaal verziekt diegene in een depressie duwt en daar totaal niks tegen te doen is op het moment is het weer rustig omdat de wijkagent haar gezegt heeft dat ze moet stoppen ik durft mijn huis niet meer uit omdat ze dreigt mij onderweg iets aan te doenik heb dan ook een broodmes in mijn tas voor verdediging

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ipv een mes kan je wellicht beter een spuitbusje deodorant meenemen. Bij een aanval gebruikt lijkt het mij niet verboden, maar eerder een noodgreep.

Antwoorden (1)

Indien ze jou bedreigt met de dood of het aanbrengen van letsel, sta je sterker in je schoenen als je aangifte doet. Dreigt ze met dingen als, ik ga door tot je weer kapot bent, ik blijf je lastig vallen, je bent niet van mij af..........dan wordt het nog moeilijker.
Het feit dat jij met scheldwoorden geantwoord hebt, maakt niks uit.
Wat betreft het mes. Ik begrijp je wel, maar dat mag helaas weer niet. Dadelijk zit jij nog ergens op een hard bankje, als je begrijpt wat ik bedoel.
Je kunt zeker aangifte doen. De politie zal het toch serieus moeten nemen. De ene agent is ook de andere niet.
Ik ben alleen bang dat de situatie nog meer escaleert.
Zelf denk ik dat jullie meer gebaat zijn met maatschappelijke hulp. Dat jullie allebei je verhaal kunnen doen, vervolgens tegenover elkaar komen te zitten, met als doel dat jullie elkaar met rust gaan laten. De wijkagent kun je hier op aanspreken, wat binnen jouw gemeente de mogelijkheden zijn.
Succes
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-van-bedreiging.html