Moet je Rij Coach per se minimaal 27 jaar zijn?

Ik hoop binnenkort praktijkexamen te doen voor auto, en ik ben 17 jaar pas. Omdat ik 17 jaar ben moet ik een Coach hebben om mijn rijbewijs op te halen.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/het-rijbewijs/rijbewijs-halen-voor-je-18e/een-coach-registeren hieronder staan de voorwaarden voor een begeleiderpas.
Ik ken iemand die ik als coach wil hebben en hij voldoet aan alle eisen alleen hij is 26 jaar.
En ja ik kan lezen er staat minimaal 27.

Ik vroeg me af zijn dit echt strikte voorwaarden waar je niet een beetje kan afwijken?

5 jaar geleden
in: Overig
1.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Regels zijn regels. Dus nee. Ze hebben deze voorwaarden bewust gesteld. Dan hebben ze wat te doen als iedereen een beetje wil afwijken. Die heeft 4 jaar zijn eigen rijbewijs, die is 26 jaar........

Het beste antwoord

Dat zijn strikte voorwaarden je moet aan alle eisen voldoen.
ronron1212
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De enige uitzondering is als die 26-jarige wettelijk bevoegd is tot het geven van autorijles.