Weet iemand wat dit metalen voorwerp, dat ik op het platteland vond, zou kunnen zijn?

Ik heb het gevonden met mijn metaaldetector ik woon op het platteland

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
teusvh
5 jaar geleden
nee,die zien er heel anders uit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Lijkt op een oud bebouwer-achtig iets.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Lijkt op iets wat vroeger in de landbouw werd gebruikt, of een hand-grondboor.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het doet mij denken aan een oud voorwerp dat werd gebruikt bij het tuinieren, of bij de bebouwing.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik weet het niet maar zoek zelf ook.
Wat je kan doen is het op een munten en bodemvondsten forum plaatsen.
Daar zitten vaak vele andere zoekers.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het lijkt ook wel op het uiteinde van zo'n bevallings krik. Dat gebruiken ze bij koeien om een kalf naar buiten te trekken. Dit gedeelte zit dan tegen de achterkant van een koe aan. Je ziet dr Pol het nog weleens gebruiken. Zie deze video:
https://youtu.be/2kjmi1PC36A

Antwoorden (2)

Op de foto is niet veel te zien.
Maar als er een paar gaatjes in zitten zou het goed beslag kunnen zijn van een rijtuig of boerenwagen. Die werden gebouwd van hout, met een ijzeren versterking op de belangrijkste verbindingen. Die gaatjes zijn dan om e.e.a.met elkaar te verbinden met nagels of bouten.
5 jaar geleden
dit is waarschijnlijk een onderdeel van een rijtuig, boerenwerkwaen