Hoe komen interviewers bij demonstraties?

Hoi, ik ben nu al een tijdje bezig met een paar mensen om een interview programma te maken. Nu willen wij een beetje net als pownews naar demonstraties gaan alleen zijn we erg opzoek. Weet een van jullie waar nieuwszenders bijvb pownews hun informatie van demonstraties vandaan halen?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
1.1K
TurfGraver
5 jaar geleden
Social media, webpagina's....

Antwoorden (2)

Veel van de informatie over demonstraties wordt gedeeld op Facebook. Daar worden bijvoorbeeld demonstraties afgekondigd en melden veel mensen zich aan. Denk bijvoorbeeld aan demonstraties door studenten of de leerkrachten van het basisonderwijs.

Een andere bron is nieuwswebsites die burgers informeren over stakingen zoals die bij de politie, het streekvervoer of de Nederlandse Spoorwegen. Via deze nieuwswebsites kun je veel informatie over aankomende demonstraties ophalen.

Tot slot zijn het ook vaak de groepen die demonstreren die naar de media stappen om zo meer bekendheid te creëren. De kans is groot dat nieuwszenders zoals PowNews gebeld worden door demonstranten die hun demonstratie meer publiciteit willen geven.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Voor demonstraties moet vrijwel altijd een vergunning worden aangevraagd bij de gemeente waar de demonstratie wordt gehouden. Je kan dus bij de gemeente van je keuze informeren welke vergunningen voor demonstraties zijn verleend.

De meeste demonstraties vinden waarschijnlijk plaats in Den Haag. Het Malieveld is een bekende plek waar heel regelmatig demonstraties plaatsvinden. Ook bij het Binnenhof worden veel demonstraties gehouden. Ik raad je daarom aan bij de gemeente Den Haag te informeren naar de verleende vergunningen voor demonstraties.

Je kan ook, als je er in de buurt woont, regelmatig gaan kijken bij het Malieveld of het Binnenhof of er een demonstratie is. Als het onderwerp niet van belang is, is eigenlijk iedere demonstratie geschikt voor je programma.
Antoni