Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg ik nog geld terug van een failliet verklaarde energie leverancier?

Mijn energie leverancier is failliet verklaard, ik ontving een bericht dat ik 200 euro te veel heb betaald, en dat dit geld 9 november op mijn rekening zou staan, daarna nog lange mails met zeer moeilijke taal waar ik zelf niets van snap van curatoren etc. deze mails verwezen je door naar een website om een claim in te dienen, met allerlei vage begrippen mbt faillissementen welke ik allemaal heb moeten opzoeken en nu nog weinig van begrijp, ik heb een mail naar de curator verstuurd met de vraag wanneer dit geld komt aangezien ik in de mail heb staan dat het 9 nov. dus op mijn rekening zou staan.
niets terug gehoord van de cutator, en niets van de klantenservice voor zo ver zij dat nog hebben op dit moment.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
TurfGraver
5 jaar geleden
Afwachten dus of er geld overblijft.
redhouse
5 jaar geleden
Helaas ben je het geld kwijt.
Je hebt nu een nieuwe leverancier en daar begin je met een schone lei.
Kwestie van goedkoop, duurkoop.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je zult geduld moeten hebben de curator zal de schulden en opbrengsten in kaart moeten brengen. De belangrijkste schuldeisers gaan voor zoals de belastingdienst. Als er nog geld overblijft maak je mogelijk kans op je geld of een gedeelte daarvan.
(Lees meer...)
ronron1212
5 jaar geleden
"deze mails verwezen je door naar een website om een claim in te dienen"
Dat moet je dus doen, als je dat nog niet gedaan hebt. Niet een mail sturen naar de curator, maar via die site een claim indienen voor die 200 euro.
De curator gaat alle claims verzamelen (via die site, niet via de mail!) en kijken hoeveel geld er uiteindelijk verdeeld kan worden. Is dat minder dan het bedrag van alle claims samen, dan krijg je hooguit een gedeelte van die 200 euro terug. Dien je geen claim in, dan krijg je helemaal niets. Het hele proces (claims indienen, faillissement afhandelen en uitbetalen) kan wel een tijdje in beslag nemen.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
teusvh
5 jaar geleden
Waarbij de kans reeel is dat de curator (als er al wat te verdelen valt) uit doelmatigheidsoverwegingen claims van minder dan een bepaald bedrag sowieso buiten beschouwing laat.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding