Wat betekent huts a niffauw?

Ik hoor heel veel jongeren zeggen huts a niffauw, heeft iemand een idee wat dit betekent?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
496K
SimonV
5 jaar geleden
Voor zover ik het begrijp is het een soort vloek, betekent het “Sla een nicht” (familielid).
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1399119932
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
het is gewoon straat taal dat heel veel jongeren gebruiken.
het is vooral om stoer te doen omdat iedereen het zegt wil je geen buitenbeentje zijn en omdat jij het dan ook weer zegt gaan andere vrienden het ook weer zeggen en zo gaat het door en door.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Niffauw is nogsteeds vreemd voor mij als srananman hier is het nefo(niffo uitgesproken) en betekent daadwerkelijk neef en gbruiken we dagelijks omdat het nog altijd leuk is om te gebruiken sounds cool, zo van "fawaka nefo" = "hoe gaat het neef", die huts en niffauw snap ik gwoon niet
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Huts a niffauw houd in dat ze zeggen “hallo neef” waarin normale mensen hallo vriend zeggen! Het is eigenlijk een groeting maar dan op een “Coole”
Manier
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Tja.... Ik weet het.... Ze spammen de héeele klassenapp ermee vol. Het is van een of ander lied: ''Huts'' daarin komt voor: 'Huts a niffauw, bla bla bla...' Hopelijk word je niet gek ;) Gr. F-r.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verlaag jezelf niet tot het gebruiken van dit soort termen. Het is niet stoer.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Niffo betekent neef in het Sranang (Surinaams). Net als de meeste straattaal is ook dit woord afgeleid van het Surinaams.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geen idee haha. Ik lees ook even mee!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het is straattaal van de jongeren dus als je het niet snapt is het niet erg maar probeer je hoofd er niet over te breken als je weer zoiets hoort
MarcusB
een jaar geleden
Je kan ook zeggen: Ey! Moat hoe hey't dr met?

Antwoorden (8)

Met a niffauw bedoelen ze a neef, zeg maar hetzelfde als maat of vriend achter een zin.
Het is vooral om jezelf cool te laten klinken, geeft verder weinig toevoeging.
Toegevoegd op 22 oktober 2018 12:13: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Wat betekent dan nog "a" en wat huts?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ @Rickphaff, HUTS, heeft niet echt een betekenis. Het is een stopwoordje dat je bij veel siituaties kan gebruiken. Tegenwoordig is het meer een begroeting of juist niet. Hoepel op joh. Huts a niffauw. Kan van alles zijn. Je hoort wel aan de klank of het positief of negatief bedoeld wordt.
Pippi Langkous was haar tijd ver vooruit en gebruikte het woord HUTS al.
https://www.538.nl/leipe-lyrics/dit-betekent-de-straattaal-in-huts
Huts a niffauw is van het lied "Huts" [https://www.youtube.com/watch?v=GYk14hnua8k].
Wats huts betekent weet ik niet, maar a niffauw is neef, maar jongeren bedoelen dit vaak als vriend.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Huts kan betekenen “ik heb die chick gefixt” of sommige noemen het gewoon “een feeling”
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
huts a niffauw betekent ewa a neef en ewa is een Marokkaanse woord voor als je iemand ontmoet niffauw is hoe je het uitspreekt hoe je het eigenlijk schrijft is nephew ( nephew is in het Engels neef
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Eigenlijk bedoelen ze daarmee ''hoe gaat het ermee neef''
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
meeste jongeren zeggen het gwn omdat het kan en een lekker nummer is dus soms heeft het ook gwn geen betekenis en huts betekent gwn dat iets lekker gaat
De grote verwarring die wel blijkt uit alle antwoorden komt voort uit de betekenisloosheid van het woord "huts" of wellicht beter gezegd de multi-interpretabele betekenis van het woord. De bedenker zelf kan in dit audio fragment niet uitleggen wat de exacte betekenis is, het is volgens hem meer een stopwoordje. niffauw betekent iig wel neef.
https://www.funx.nl/radio/fragmenten/336328-mouad-loucos-legt-ons-uit-wat-huts-betekent-a-niffauw (vanaf 40 sec)
Zijn onduidelijkheid is denk ik de reden dat dit antwoord nooit echt lekker beantwoord kan worden. Het heeft vooral betekenis binnen de groep mensen die het gebruiken.

Het is wellicht vergelijk met een woord als "lekker". Lekker hoor neef.
5 jaar geleden
Het heeft geen betekenis, ken je “yeet” in het Engels dat is een beetje hetzelfde, het word gewoon gebruikt als stopwoordje of voor grappig te zijn bv: je gooit een propje naar de vuilbak “HUTSSS”!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Enige gast die het weet
huts zeg je als iets is gebeurt zoals: je flipt een pannekoek goed om dat zeg je HUts bijv. en a niffauw betekend neef dus huts a neef.