Is er een betekenis van het symbool op de bijgaande foto?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
4.5K
Amadea
5 jaar geleden
Ja, dat is een Driehoek van Penrose. Een onmogelijke figuur, genoemd naar de Britse wis- en natuurkundige Roger Penrose die dit bedacht en in 1958 publiceerde. Hoewel de Zweedse kunstenaar Oscar Reutersvärd in 1934 al op hetzelfde idee kwam, maar daar niet genoeg aandacht voor wist te krijgen. En nog eerder bedacht Escher dit concept al.

Antwoorden (1)

Nee, zo'n driehoek heeft geen specifieke betekenis. Het gaat om de waarde die jij daar zelf aan hecht. Voor een wiskundige is dit figuur "een onmogelijkheid in zijn puurste vorm". Je zou dit als tatoeage kunnen nemen wanneer er in jouw leven veel gebeurtenissen zijn die onmogelijk lijken.

In het algemeen wordt een driehoek gekozen om te laten tatoeëren omdat deze een drie-eenheid vertegenwoordigt. Vaak wordt daar dan het christendom mee bedoeld, omdat de drie zijden daarbij staan voor Vader, Zoon, en Heilige Geest. Maar het kan ook verwijzen naar de volgende drie-eenheden: verleden, heden en toekomst ; denken, voelen en ervaren ; lichaam, geest en ziel ; vader, moeder en kind ; et cetera.
Amadea