Wat voor informatie kan iemand te weten krijgen met mijn documentnummer?

Een bank weet natuurlijk al lang mijn gegevens maar online shops of bedrijven zoals PayPal? is dit net zoals een burgersnummer dat ze al mijn persoonlijke info kunnen vinden? Zoals bijvoorbeeld mijn leeftijd enzo?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.7K
Amadea
5 jaar geleden
Documentnummer waarvan? Alleen het bedrijf waar jij iets bestelde weet welke gegevens daaraan gekoppeld zijn...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat bedoel je me document nummer?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deze vraag is een vervanging van de vorige vraag die verwijderd is. Het ging om een id-card

Antwoorden (2)

Om in aanmerking te komen voor de PayPal services, moet men minimaal 18 jaar oud zijn. Dit staat in de voorwaarden van de Gebruikersovereenkomst. Het is niet toegestaan onware, onnauwkeurige of misleidende informatie te verstrekken.
PayPal vraagt een foto van de Id-kaart om de identiteit en de leeftijd te controleren.
Aan de voorkant staat de geboortedatum, maar ook aan de achterkant, alleen in andere volgorde. Er zijn nog meer gegevens aan de hand waarvan Pay-Pal de leeftijd kan controleren.
Als de gegevens niet met elkaar in overeenstemming zijn weet men bij PayPal hoe laat het is en zal de rekening geblokkeerd houden.
Niet alleen kan gecontroleerd worden of de leeftijd klopt, maar ook of de ID-card echt of gemanipuleerd is.
Zoals de overheid alle relevante gegevens over u kan achterhalen door middel van het Burgerservicenummer, zo kunnen de webshops en zeker PayPal uw gegevens achterhalen die zij nodig hebben, zoals de leeftijd, via (een kopie van) uw ID-card, dat u document noemt.
Toegevoegd op 22 mei 2018 21:06: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Met een documentnummer kan een bedrijf niks, het bevat geen data over jouw persoon.
---
Een webshop kan ook niet met enkel jouw BSN je leeftijd te weten komen.
Toegevoegd op 22 mei 2018 19:53: tekst