Hoe kan ik mijn BTW-nummer laten heractiveren?

Ik ben zzp-er en heb een tijdje geleden een brief van de Belastingdienst gekregen dat mijn BTW-nummer zou worden ingetrokken. Ik heb dat toen laten gaan omdat ik al langer weinig activiteiten verrichtte waarover omzetbelasting werd geheven. Maar inmiddels wil ik wel weer activiteiten ontplooien waarover omzetbelasting verschuldigd is. Hoe kan ik mijn BTW-nummer weer laten activeren? (Mijn onderneming staat nog wel geregistreerd bij de KvK).

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Overig
59.7K
tinus1969
6 jaar geleden
Belastingtelefoon al gebeld?

Antwoorden (1)

Uw btw-nummer is zo te lezen afgevoerd vanwege inactiviteit. U kunt schriftelijk een verzoek doen om het btw-nummer te heractiveren in verband met voortzetting van de bedrijfsactiviteiten. De brief stuurt u naar het regionale belastingkantoor.

Afhankelijk van de drukte meestal binnen twee weken reactie. Maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat het meer dan een maand duurde. Dat weet je nooit.