Wat kan ik doen tegen deze vorm van slapeloosheid?

De laatste tijd kan ik niet meer slapen. Dit is waarom niet: Altijd als ik denk ik wil slapen! En mijn ogen dicht doe, gebeurd dat maar voor even daarmee bedoel ik, dat als ik mijn ogen dicht doe dat ik ze daarna weer open doe. Ik denk dat het omdat ik bang ben dat er iets/iemand voor me is...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ben je al eens bij de huisarts geweest? Ook omdat je schrijft over angsten
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heel veel doen hun ogen niet echt dicht, die vallen gewoon dicht. Bij grote zorgen kunnen je ogen inderdaad weer openklappen in plaats van dat de ogen dicht blijven en je in slaap valt.
https://www.ouders.nl/forum/off-topic-discussies/ogen-open-of-dicht-voor-het-slapen-gaan

Het beste antwoord

Mogelijk ben je letterlijk bang voor iets of iemand, advies: ga naar de huisarts.
Of je hebt je een soort tic aangeleerd, advies: leer jezelf iets anders aan.
Wanneer je iets wilt afleren kan dat wel door je iets ter vervanging aan te leren. Gewoon vervangen dus.

Zou je hier mee verder willen, vraag hulp bij de huisarts, deze kan door onderzoek bepalen wat je mankeert en een behandeling voorstellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een tip is probeer je hartslag te voelen een je daar alen op te focussen .
Zo zal je makelijker in slaap vallen .
Anders kan je altijd nog je huisdokter raadplegen