Waar communiceren Noord- en Zuid-Koreaanse soldaten over in de gedemilitariseerde zone?

In de gedemilitariseerde zone (DMZ) hebben Noord- en Zuid-Koreaanse soldaten de mogelijkheid om middels een hotline met elkaar te communiceren. Dit jaar hebben de Noord-Koreaanse soldaten een oproep van de Zuid-Koreanen via de hotline voor het eerst sinds 2016 weer beantwoord. In de tussentijd was het voor Zuid-Koreaans soldaten dus alleen mogelijk om aan de grens hun boodschap mondeling door te geven (te roepen), waarbij deze boodschap gefilmd werd. Is het (enigszins) bekend wat zoal de aard en inhoud van de communicatie tussen de Noord- en Zuid-Koreaanse soldaten is?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (1)

Op 3 januari precies om 15:30 belde Noord-Korea naar Zuid-Korea om de communicatie te controleren, en babbelden wat over de techniek aangaande deze controle. Een 2e belletje van Noord-Korea was om 18:07 die dag en was feitelijk maar één zinnetje wat zei: 'Let's call it a day today' wat zoiets betekent: We laten het vandaag maar voor wat het is. En hoewel in onze cultuur dit zinnetje niets voorstelt, betekent het voor de betrekkingen tussen beide Korea's misschien wel een pad naar wat meer innige betrekkingen tussen de twee rivalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Blijft toch geestig die minnen zonder enige motivatie of beter antwoord, de bron liegt er niet om.