Ik ben 18 en mijn ouders pakken mijn spullen af. Hebben zij het recht om dat te doen? Wat moet ik doen?

Ik heb een beeldscherm gekregen en die wil ik in mijn kamer zetten. Mijn ouders die nemen dat beeldscherm in beslag.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En jij weet niet waarom?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"En jij weet niet waarom?"
De reden doet er niet zo toe, de ouders hebben het gezag dit zonder enig overleg te bepalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vermoedt dat de reden wel bekend is bij Harvey, maar daar liever over zwijgt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
als hij 18 is, zijn het zijn spullen.
die mag je niet zomaar afpakken, ook de ouders niet...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het ouderlijk gezag eindigt automatisch als het kind 18 jaar wordt.
Nemen jouw ouders alleen het beeldscherm in beslag of ook nog andere spullen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vermoedelijk is dit iemand met een game of kijk verslaving , en willen hem betrekken bij de maatschappij... wat is de exacte reden volgens jou ouders? Ik denk dat ze wel een goede reden ;)

Antwoorden (4)

Zo lang je bij je ouders woont, gelden de regels van het huis. Als je het daar niet mee eens bent, zal je op je zelf moeten gaan wonen........
6 jaar geleden
Als je bij je ouders woont, mogen ze dat doen. Maar als jij zegt de ballen, ik neem mijn spullen mee MOETEN ze je beeldscherm teruggeven anders stelen ze. Mits je 18+ bent.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar de "ballen" zeggen en vertrekken is misschien niet een optie die Harvey voor ogen heeft, ik zou ook niet zo'n breuk forceren omwille van zo'n scherm op je kamer. En waar ga je heen als 18+ indien hij jouw advies opvolgt? Op kamers voor €800 p/m voor 20m²? Kortom slecht advies Gummert!
ik denk niet dat ze het recht hebben om dat te doen omdat je op 18 meerderjarig bent...
er is wel een probleem hehe.
als je voet bij stuk houd en ze je verplichten ergens anders te gaan wonen wat dan? daar ben je ook meerderjarig voor dus... het is kiezen wat voor u het minste erg is.
6 jaar geleden
Als je dus echt meerder jarig bent ,kunnen je ouders maar niet zo spullen die van jouw zijn af pakken.Tenzij je huiswerk of andere werkzaamheden onder lijden.Of dat je volgens je ouders misschien teveel televisie kijkt.