Hoe krijt ik een vies luchtje uit mijn Airforce jas?

Hallo,
Ik ben vorige week in een modderbad gegooid als grap allemaal leuk en aardig. alleen had ik mijn Airforce jas nog aan..
en daaronder mijn leren bikerjasje van de H&M.
Ik was koppie onder gegaan dus doorweekt van de modder! Daarna gelijk gedoucht.
Gelukkig geen vlekken in mijn jas of kleding alleen hangt er een vies geurtje in mijn Airforce jas en leren jasje
Ik heb deze al buiten gehangen maar het blijft er een beetje inhangen..
weet iemand een oplossing hiervoor om het geurtje eruit te krijgen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.6K
dudemeister
6 jaar geleden
er wordt bedoeld baking soda Jumbo heeft het dacht ik
zoveel mogelijkheden daarmee in jouw geval vieze luchtjes
googchel er even op

Antwoorden (1)

Meng een gelijke hoeveelheid gedestilleerd witte huishoudazijn met een gelijke hoeveelheid water en besproei de jas of wrijf ze hiermee in. De eigen geur van en het zuur in de azijn neutraliseren samen de ongewenste geurtjes. Hang de jas hierna in een goed geventileerde kamer of eventjes buiten voor 10 minuten.

Opgelet: test dit eerst uit op een klein stukje van de jas om zeker te zijn dat het leder niet verkleurt of een andere ongewenste reactie vertoont en neem dan pas de rest onder handen! Vergeet ook niet de binnenkant te behandelen.

Stop de jas, samen met krantenpapier, in een goed afgesloten doos of zak en laat ze gedurende 48 uur zo staan. Zorg ervoor dat zowel het papier als de jas goed droog zijn. Het krantenpapier neemt, dankzij de specifieke textuur, de vervelende geur gemakkelijk op.

Vul een oude sok met bicarbonaat, beter bekend als zuiveringszout of soda, en stop dit samen met de jas in een afsluitbare zak of oude kussensloop. Haal ze er na 48 uur uit en weg zijn de vieze geurtjes dankzij de absorberende werking van soda.